Luty 8th, 2015
Wiesz, jakie masz prawa konsumenta dotyczące zakupów w internecie? Dziś wam coś na ten temat podpowiem. 🙂
Prawo do dwóch lat gwarancji
Na wszystkie produkty zakupione w Unii Europejskiej obowiązuje dwuletnia gwarancja. Więc jeśli sprzedawca mówi wam, że obowiązuje na dany produkt tylko jeden rok gwarancji, a po tym okresie rzecz zepsuje się wam, to możecie pójść do Rzecznika Praw Konsumenta, który podpowie wam, jakie powinniście wystosować pismo, aby wasza gwarancja została uznana. W razie problemów UOKiK będzie interweniować i wygracie sprawę.
Prawo 10 dniowego zwrotu
Jeśli kupujecie coś w internecie, to macie 10 dni na zwrot, jeśli rzecz nie będzie wam pasowała. Nie musicie podawać przyczyny rezygnacji z danej rzeczy. Macie po prostu prawo do zwrotu i każdy sprzedawca musi wam je zagwarantować. Dodatkowo musi na swojej stronie zamieścić taką informację o prawie zwrotu, bo inaczej wy otrzymacie dłuższy czas na zwrot produktu. Podobne zasady tyczą się zwierania umów na odległość, czyli na przykład umów o abonament telefoniczny czy internet.
Poznajcie swoje prawa i bądźcie świadomi!